جمعه، 10 فروردین 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » صید میگو در چابهار، اقتصادی، آزاد و ارزان است

صید میگو در چابهار، اقتصادی، آزاد و ارزان است

0
75
کد خبر: 70603
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: منطقه ساحلی گواتر از قطب های مهم پرورش میگو در سواحل زیبای مکران است.

به گزارش میار ؛ شهلی بر افزود: تکثیر، توسعه و پرورش آبزیان از برنامه های اصلی اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان است.

وی اظهار کرد: ۲۰ سایت مستعد پرورش میگو با مساحت حدود ۴۲ هزار هکتار در ۳۲۰ کیلومتر مرز آبی و ۵۰۰ کیلومتر سواحل جنوب استان شناسایی شده است و بزودی تحول عظیمی در پرورش آبزیان در این منطقه شاهد خواهیم بود.

مدیرکل شیلات استان در ادامه اظهار کرد: سایت پرورش میگوی چابهار و کنارک از مهمترین مکان‌های پرورش آبزیان هستند که سالانه بخش قابل ملاحظه‌ای از میگوی کشور را تولید می‌کنند.

معاون صید وبنادر ماهیگیری شیلات سیستان وبلوچستان نیز با اشاره به جایگاه صید و صیادی و وجود بیش از 28 هزار صیاد گفت: در مرحله اول باتوجه به  پایش و بررسی مرکز تحقیقات آب های  دور و با توجه به نتایج حاصله، صید میگوی دریایی آبهای ساحلی استان سیستان وبلوچستان تا اطلاع بعدی آزاد شد.

عطاا... رییسی افزود: صید و حمل ونقل میگوی دریایی درمحل های مشخص شده صرفا برای افراد و شناورهایی است که استاندارهای صید میگو را دارند و اقدام به اخذ مجوز کرده اند .

وی از صیادان خواست با رعایت حفظ ذخایر این ابزی ارزشمند و تداوم صید آن، با جمع آوری آمار دقیق صید وتخلیه میگو و ارایه آن به مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور همکاری کنند تا با صید استاندارد آسیبی به ذخایر انواع آبزیان وارد نشود.

معاون صید وبنادر ماهیگیری استان خاطرنشان کرد: ممنوعیت صید در زمان مشخص و براساس نتایج حاصله از گشت های دریایی و تحقیقات تخصصی مرکز تحقیقات شیلات چابهار و تصمیم گیری کمیته مدیریت صید اداره کل شیلات استان است .

وی افزود: سال گذشته حدود 300 تن صید شده و پیش بینی می شود در سالجاری با برنامه ریزی شیلات ومرکز تحقیقات  صید بیشتری داشته باشیم .
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید