سه شنبه، 28 فروردین 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ۵۰ هکتار گوجه‌فرنگی خارج از فصل در دلگان سیستان و بلوچستان کشت شد

۵۰ هکتار گوجه‌فرنگی خارج از فصل در دلگان سیستان و بلوچستان کشت شد

0
71
کد خبر: 70602
مدیر جهاد کشاورزی دلگان سیستان و بلوچستان گفت: کشاورزان منطقه جلگه چاه هاشم این شهرستان ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی خود را به کشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل اختصاص دادند.

به گزارش میار ؛ حسن شاه ولی بر اظهارداشت: کشت گوجه‌فرنگی در شهرستان دلگان بصورت نشایی و بهره‌گیری از سیستم آبیاری تیپ انجام شده است.

وی پیش‌بینی کرد در آذر ماه که فصل برداشت گوجه‌ فرنگی در شهرستان دلگان است سه هزار و ۵۰۰ تن گوجه‌فرنگی در منطقه تولید و روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی دلگان گفت: این شهرستان در اجرای سامانه های نوین آبیاری در سطح سیستان و بلوچستان پیشتاز بوده بطوری که تاکنون بیش‌از ۱۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آن مجهز به این سامانه‌ها شده‌اند.

وی تصریح کرد: به منظور توسعه سامانه‌های آبیاری نوین ۸۵ درصد هزینه راه‌اندازی آن را دولت و تنها ۱۵ درصد توسط کشاورزان پرداخت می‌شود.

شاه ولی بر بیان کرد: سیستان وبلوچستان جزو استان‌های کم بارش و از نظر منابع آبی در محدویت قرار داردکه بکارگیری سامانه‌های نوین آبیاری ضرورت بخش کشاورزی این استان است.

وی اظهارداشت:متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری نام نویسی‌تا نسبت به اجرای سامانه نوین آبیاری برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

مدیر جهاد کشاورزی دلگان گفت:صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، به کارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای به کارگیری روش‌های آبیاری نوین به شمار می‌رود.

گلمورتی مرکز شهرستان دلگان در ۴۸۵ کیلومتری جنوب غربی زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید