جمعه، 31 فروردین 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » مدارس سیستان و بلوچستان برای آغاز سال تحصیلی جدید آمادگی کامل دارند

مدارس سیستان و بلوچستان برای آغاز سال تحصیلی جدید آمادگی کامل دارند

0
71
کد خبر: 70598
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از آمادگی کامل مدارس استان در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: طرح تثبیت و جبران یادگیری در بیش از ۲ هزار پایگاه تابستانی برگزار شد تا افت تحصیلی ناشی از دوران شیوع ویروس کرونا را برطرف کند.

به گزارش میار ؛ میرعبدی در شورای آموزش و پرورش، از تلاش های همکاران و دانش آموزان استان برای تکریم زوار پاکستانی در ستادهای اسکان آموزش و پرورش تقدیر کرد و یاد و خاطر همکاران فرهنگی که در دو سال گذشته به سبب بیماری کرونا فوت کردند را گرامی داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص اقدامات انجام گرفته و پیش بینی شده برای آغاز سال تحصیلی در استان اظهار کرد:با توجه به شرایط بیماری کرونا در دو سال تحصیلی گذشته، با اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری در قالب مدرسه تابستان توانستیم افت تحصیلی ناشی از ایام مجازی بودن مدارس را مدیریت کنیم به گونه‌ای که دانش آموزان برای آغاز سال تحصیلی جدید تا حدودی آمادگی کسب کنند.

میرعبدی از فعالیت بیش از ۲ هزار پایگاه تابستانی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: هزار و ۴۵۰ پایگاه تثبیت و جبران یادگیری در دوره ابتدایی و ۶۰۰ پایگاه  در دوره متوسطه اول و دوم در استان سیستان و بلوچستان در قالب مدرسه تابستان فعالیت داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تمام تلاش آموزش و پرورش، جبران عقب ماندگی آموزشی و آغاز سال تحصیلی خوب برای دانش آموزان است، خاطرنشان کرد: در مدارس برای بهسازی، آماده سازی و تجهیز کلاس های تابستان به فصل خاصی نیاز نیست چرا که همکاران ما در تابستان هم برای اینکه در مهرماه والدین بدون نگرانی فرزندان خود را برای حضور در کلاس درس آماده کنند، حضور دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش در خصوص سنجش کودکان در بدو ورود به مدرسه نیز اظهار کرد: 54 پایگاه ثابت و سیار برای سنجش وضعیت سلامت قریب به ۹۴ هزار نوآموز در استان وجود دارد که تاکنون قریب به ۷۵ هزار مورد سنجش انجام شده است.

میرعبدی با بیان اینکه طرح سنجش برای مدارس روستایی و عشایری کاملاً رایگان و بدون دریافت وجه برای اولین بار دراستان انجام می شود، گفت: در مدارس شهری نیز سنجش دانش آموزان تحت حمایت نهادهای حمایتی کاملاً رایگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان درباره هزینه های آماده سازی مدارس در آغاز سال تحصیلی تصریح کرد: برای این مورد هیچ هزینه اضافی از والدین دریافت نمی‌شود و تعمیرات و تجهیزات معمولاً از سرانه اختصاص یافته به مدرسه ، منابع اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ومشارکت خیرین انجام می شود.

میرعبدی به حمایت‌های ارزنده خیرین نیز اشاره کرد و افزود: خیرین نیک اندیش علاوه بر مدرسه سازی رویکرد مدرسه یاری را در پیش گرفته اند و کمک‌های بسیار موثر و مهمی را تاکنون در این استان انجام داده‌اند.

وی در زمینه کمبود نیروی خدماتی و سرایداری در مدارس استان هم گفت: این مهم مشکل بسیاری از استان هاست که در جلسات متعدد به وزارت متبوع اعلام نیاز شده که با حمایت و پیگیری وزیر آموزش و پرورش امیدواریم در اختصاص ردیف استخدامی در این بخش شاهد اتفاقات خوبی در سال جدید باشیم.

وی در خصوص نتایج کنکور سراسری نیز اظهار کرد: براساس خود اظهاری دانش آموزان و رصد مدرسه به مدرسه که توسط اداره‌کل آموزش و پرورش استان در خصوص میانگین معدل کتبی و قبولی در آزمون سراسری انجام شده است در کشور ارتقا داشتیم و نتایج مطلوب بود بوده اما کافی نیست.

میرعبدی ادامه داد: این موضوع پژوهش و تحلیل جامع تری را می طلبد و در همین راستا از تمام مدیران و روسا نیز خواستیم که توجه آنان به توزیع عدالت تربیتی و آموزشی برابر در مدارس دولتی معطوف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص رتبه بندی نیز افزود: لازم است همکاران با فرصت مغتنمی که وزارت متبوع در بارگذاری مستندات رتبه بندی در نظر گرفته است نسبت به بارگذاری به موقع مدارک خود اقدام کنند.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید