جمعه، 10 فروردین 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » دین و اندیشه » بیش‌از ۱۵۰ عکاس حرفه‌ای در "سوگواره ملی عکس عاشورایی" شرکت کردند

بیش‌از ۱۵۰ عکاس حرفه‌ای در "سوگواره ملی عکس عاشورایی" شرکت کردند

0
79
کد خبر: 70568
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۱۵۰ عکاس حرفه‌ای از سراسر کشور آثار خود را به دبیرخانه پنجمین "سوگواره ملی عکس عاشورایی" ارسال کرده‌اند که البته انتظار می‌رفت دستگاه‌های فرهنگی این سوگواره را حمایت می‌کردند.

به گزارش میار ؛ حسین مسگرانی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت ایام فرا رسیدن اربعین حسینی اظهارداشت: پنجمین دوره "سوگواره ملی عکس عاشورایی" در سیستان و بلوچستان آغاز شده و تا یکم مهرماه آخرین مهلت ارسال عکس‌هایی با مضمون زائران اربعین است و اختتامیه این سوگواره ۱۲ مهر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بهترین عکاسان کشوری آثار خودشان را در رابطه با زائران پاکستانی عازم اربعین به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۰ اثر از عکاسانی که پارسال آثار خودشان را به چهارمین "سوگواره ملی عکس عاشورایی" ارسال کرده‌ بودند در قالب چهار نمایشگاه در چهار موکب در مرز میرجاوه، مرز ریمدان، ایرانشهر و زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان به نمایش گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: امسال توفیق پیدا کردیم تا با همراهی و کمک کمیته فرهنگی ستاد اربعین، مجوزهای لازم برای ساخت فیلم مستند از زوار پاکستانی را اخذ کنیم.

مسگرانی اظهارداشت: یکی از اتفاقات خوبی که امسال برای ما رخ داد این بود که با  همراهی و کمک کمیته فرهنگی ستاد اربعین مستندنگاری زائران پاکستانی را انجام دهیم که در این زمینه مجوز مستند حرفه‌ای اخذ شده و نیز پنچ مستند کوتاه را انجمن سینمای جوانان استان با مشارکت انجمن سینمای جوان ایران در حال تولید دارد.

وی با بیان اینکه فیلم هایی با موضوع عاشورایی با زیرنویس زبان اردو در موکب‌های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اکران می‌شود، افزود: موکب‌های این اداره کل که خدمات فرهنگی به زوار پاکستانی ارئه می‌دهد در مرز ریمدان، مرز میرجاوه، زائر سرای امام رضا زاهدان و شهرستان ایرانشهر مستقر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه نوع خدمات فرهنگی که به زوار پاکستانی داده می‌شود بسیار مهم است بدین منظور ستاد برگزاری اربعین در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد.

وی بیان کرد: بسته های فرهنگی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده که در مسیر بازگشت به زائران پاکستانی که مشرف به کربلای معلی شده بودند اهدا خواهد شد.

مسگرانی با اشاره به ۲۱ شهریور ماه که به نام روز سینما نامگذاری شده افزود: به دلیل اربعین امام حسین(ع) گرامیداشت این روز پس از اربعین در سیستان و بلوچستان برگزار و از فیلم سازان برتر تقدیر خواهد شد.

وی تصریح کرد: اولین فیلم سینمایی در رابطه با سیستان و بلوچستان مجوز گرفته و هم‌اینک در حال اکران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ مستند با همکاری صدا و سیما در ۲۳ قسمت در رابطه با این استان ساخته شده است.

وی تاکید کرد: خط قرمز ما ساخت فیلم در سیستان و بلوچستان و معرفی چهره خشن از این استان در اذهان عمومی است.

مسگرانی با اعلام اینکه در ایام اربعین چهاردهمین دوره سوگواره تعزیه خوانی در شهرستان زهک برگزار خواهد شد افزود: شب‌های شعر عاشورایی و دفاع مقدس و نمایشگاه‌های هنری از جمله ویژه برنامه‌های  گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.
دسته بندی: دین و اندیشه / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید