چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » پورمردان: علی سلاجقه، دستور عدم پیگیری مرگ نادیا خرس بلوچی رو به انقراض را داده است

پورمردان: علی سلاجقه، دستور عدم پیگیری مرگ نادیا خرس بلوچی رو به انقراض را داده است

0
82
کد خبر: 70537

مم یا خرس سیاه بلوچی یک گونه رو به انقراض در بلوچستان است که سال گذشته یک قلاده از آن به نام نادیا، در باغ وحش بقیه الله زابل تلف شد، مدیر کل سابق محیط زیست استان از دستور عدم پیگیری پرونده مرگ نادیا توسط مدیر کل محیط زیست کشور داده است.

به گزارش میار، سال گذشته خرس سیاه بلوچی به نام نادیا در باغ وحش بقیه الله زابل کشته شد حالا به مناسبت سالگرد کشته شدن این خرس که همان موقع نیز وحید پورمردان مدیر کل سابق محیط زیست استان از اهمال مسئولان این باغ وحش خبر داده بود، مطلبی را در فضای مجازی منتشر کرده است.

پورمردان نوشته است: مدیر بی کفایت اما جهادی! استان توضیح دهد که چرا شکایتی که ما مطرح کرده بودیم را پیگیری نکرده است؟ دادستان محترم استان همچنین شهرستان زهک در جریان کامل هستند، عزیزان بازرسی و دستگاه های نظارتی اگر این ترک فعل نیست پس چیست؟ خبر رسیده که علی سلاجقه دستور داده شکایت را پیگیری نکنند!

سال گذشته بعد از مشخص شدن فوت نادیا نیز پورمردان طی مصاحبه ای با تسنیم گفته بود: با وجود وظیفه قانونی پژوهشکده زابل مبنی بر گزارش موارد اینچنینی در خصوص حیوانات امانی تحویل شده به باغ وحش داشتند، این مرکز نه تنها مکاتبه‌ای در خصوص اطلاع‌رسانی موضوع به این اداره‌کل نکرده بلکه به نظر می‌رسد "نادیا" طی چند روز گذشته تلف شده و مسئولان باغ وحش قصد پنهان  کردن این موضوع را داشته‌اند که  اداره‌کل حسب وظیفه قانونی خود نسبت به طرح شکایت و پیگیری موضوع از طریق مراجع قضائی استان تا حصول نتیجه اقدام کرده و نتیجه را به اطلاع دوستداران و مردم خواهد رساند.

جا دارد چنین مسائلی از سوی مسئولان کشوری مورد اقدام جدی قرار گیرند تا شاهد موارد اینچنینی نباشیم و ما نیز امیدوار هستیم به زودی پرونده مرگ نادیا خرس سیاه بلوچی منتج به یک رای بازدارنده شود تا کسی جرات اهمال در چنین موضوعاتی نداشته باشد.

گزارش از مریم سادات موسوی نیا

انتهای پیام/ 1

دسته بندی: محیط زیست / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید