پنج شنبه، 30 فروردین 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » فاز دوم کارخانه نوآوری و ۶ خانه خلاق در پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان افتتاح شد

فاز دوم کارخانه نوآوری و ۶ خانه خلاق در پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان افتتاح شد

0
73
کد خبر: 70460
رئیس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان از افتتاح کارخانه نوآوری و ۶ خانه خلاق این استان با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور گرامیداشت ششمین روز از هفته دولت در محل این پارک خبر داد.

به گزارش میار ؛ دکتر محمد نبی شهیکی روز دوشنبه اظهار داشت: خانه خلاق و نوآوری دانشگاه با هدف جذب، پذیرش و اجرای طرح های نو و خلاقانه در حوزه های مرتبط با صنایع خلاق از بین دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در فضای اختصاص یافته از محیط این دانشگاه با همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان، پارک علم و فناوری و ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۱ راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: فضای این مجموعه به گونه ای طراحی شده تا تیم ها و هسته های مستقر بتوانند در محیط هم افزا گرد هم آیند و در راستای طرح خود تلاش کنند که به منظور فراهم کردن تردد ارباب رجوع و رضایت صاحبان طرح امکان تردد عامه مردم به این مرکز نیز فراهم شده است.

رئیس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان تاکید کرد: این خانه خلاق با وجود گذشت مدت زمان کوتاه از زمان بهره برداری توانسته هفت شرکت و ۶ تیم را جذب و در راستای تجاری سازی طرح های آنها اقدام کند.

به گفته وی؛ خانه خلاق و نوآوری شهری نیز با هدف جذب، پذیرش و اجرای طرح های حوزه خدمات نوین شهری و شهر هوشمند در فضای اختصاص یافته از کارخانه نوآوری زاهدان با همکاری پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان، شهرداری زاهدان و ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالجاری راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: فضای این مجموعه به گونه ای طراحی شده تا تیم های دارای ایده در حوزه پسماند شهری، شهر هوشمند، معماری نوین شهری و طراحی المان های شهری در آن جذب و در راستای تجاری سازی طرح های خود گام بردارند.

شهیکی ادامه داد: بخشی از فضای این مجموعه به استقرار و پرورش ایده های نو که توسط هسته های نوآور شکل می‌گیرند اختصاص یافته که با توجه به ضرورت پرورش و اجرای طرح های مرتبط با حوزه فعالیت این مرکز تاکنون یک استارتاپ ویکند ملی و همچنین چندین بوت کمپ تخصصی در حوزه شهری با همکاری پارک علم و فناوری و شهرداری زاهدان برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: از نکات مهم راه اندازی این مرکز بهره گیری از طرح های قابل اجرا در سطح شهر زاهدان توسط شهرداری است که خود گامی نو در راستای اجرای خدمات هوشمند شهری در سطح کشور است که این خانه خلاق با وجود گذشت مدت زمان کوتاه از زمان بهره برداری توانسته ۶ شرکت و ۵ تیم را جذب و در راستای تجاری سازی طرح های آنها اقدام کند.

رئیس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان در خصوص راه اندازی پردیس دانشگاه نیز بیان کرد: با توجه به توسعه حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه و تکمیل زنجیره مرکز کارآفرینی، مرکز نوآوری و مرکز رشد در دانشگاه سیستان و بلوچستان و با توجه به درنظر گرفتن زیرساخت های توسعه ای، اقدام به راه اندازی پردیس علم و فناوری در دانشگاه کرده که  هشت ساختمان توسعه ای در محدوده کنونی و ۲۰ هکتار در فاز اول در اراضی متعلق به دانشگاه و ۵۰ هکتار در فاز دوم برای توسعه پردیس علم و فناوری دانشگاه در نظر گرفته شده که موجب توسعه اقتصاد دانش بنیان خواهد شد.

دسته بندی: شهری / اقتصادی / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید