پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » انقلاب و دفاع مقدس » از ۴۳ هزار نفر آزاده دفاع مقدس ۵۱۴ نفر مربوط به سیستان و بلوچستان بوده است

از ۴۳ هزار نفر آزاده دفاع مقدس ۵۱۴ نفر مربوط به سیستان و بلوچستان بوده است

0
88
کد خبر: 70396
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از ۴۳ هزار و ۴۰۹ آزاده سراسر کشور در دوران دفاع مقدس،۵۱۴ نفر آزاده به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد، گفت: ۳۰۲ نفر از زاهدان، ۱۰۵ نفر از زابل، ۳۶ نفر از ایرانشهر، ۲۴ نفر از سراوان، ۱۳ نفر از زهک، ۱۰ نفر از خاش، ۷ نفر از هیرمند، ۷ نفر از چابهار، ۵ نفر از نیک شهر و ۴ نفر از نیمروز و یک نفر از دلگان، آزاده تقدیم انقلاب داده اند.

به گزارش میار ؛ محمد ناظری در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، به کمترین و بیشترین مدت اسارت آزادگان استان اشاره کرد و افزود: آقای جهانگیر آریانا ۳ هزار و ۵۹۱ روز(نزدیک به ۱۰سال) و آقای شاهوزهی با۲۷۱ روز بیشترین و کمترین مدت اسارت را داشته اند.

ناظری اظهار کرد: بازگشت آزادگان سرافراز، خود یک نوع نماد خودباوری و استواری و به ثمر نشستن سالها تلاش و مجاهدت و ثبات قدم و مقاومت در آن مسیری است که میل به آرمان های انقلاب و حقانیت ما در نبرد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: در سال ۱۳۶۹ شاهد حضور اولین گروه از آزادگان سرافرازی بودیم که بعد از سالها اسارت در زندان های رژیم بعثی عراق قدم به خاک میهن اسلامی گذاشتند.

ناظری تصریح کرد: اگر به خوبی بیندیشیم این آزادگان با تاسی از بزرگ پاسدار جهان اسلام امام حسین علیه السلام( نماد حریت و آزادگی در تاریخ پرشکوه اسلام) بار دیگر توانستند آزادی و شرافت را برای کشورمان به  ارمغان بیاورند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان یادآور شد: افتخار می کنیم که  استواری تاریخ با عظمت  و سرنوشت انقلاب  را مدیون از خود گذشتگی  عزتمندانه ایثارگران عزیز و فرهنگ بالنده جهاد و شهادت هستیم.

ناظری گقت: وقتی این رویداد اصلی را مورد بررسی قرار می دهیم،  بازگشت آزادگان سرافراز،  خود یک نوع نماد خودباوری  و استواری و به ثمر نشستن سالها تلاش و مجاهدت و ثبات قدم و مقاومت در آن مسیری است که میل به آرمان های انقلاب و حقانیت ما در نبرد با  دشمن بعثی بود.

وی افزود: به رغم اینکه سالیان سال از  بازگشت رزمندگان به میهن اسلامی می گذرد اما هنوز گام مردم انقلابی ما از حلاوت این رخداد شیرین است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ما از همه آزادگان عزیز و خانواده های گرانقدر آنها به عنوان متولی ایثار و شهادت در استان قدردانی خواهیم کرد، افزود: رهبری در تمجید از آزادگان، از آزادگان به عنوان الماس های درخشان نام می برند، در جایی رهبر، آزادگان را بهترین  سربازان انقلاب در شرایط سخت و دشوار نام می برند.

وی به فعال شدن ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان خبر داد و افزود: با هماهنگی به عمل آمده با نماینده ولی فقیه، استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی و فرماندهای نیروی های مسلح در استان به مدت یک هفته برای آزادگان برنامه خواهیم داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان یادآور شد: آزادگان جدی ترین و سخت ترین شکنجه ها را تحمل کردند اما هیچ  کدام از آزادگان از مواضع خودشان کوتاه نیامدند و تن به ذلت ندادند و همیشه  شعار هیهات منا الذله با تاسی از آقا امام حسین علیه السلام بر زبانشان جاری بود.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید