چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » توسعه فضاهای ورزشی در مناطق روستایی سیستان و بلوچستان لازم است

توسعه فضاهای ورزشی در مناطق روستایی سیستان و بلوچستان لازم است

0
188
کد خبر: 70258
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان در نشستی که امروز با حضور کرد مدیرکل ورزش و جوانان استان و واعظ مهدوی مدیرعامل بنیاد هاسب برگزار شد ضمن اشاره به ضرورت توسعه فضاهای ورزشی در مناطق روستایی افزود: توسعه فضاهای ورزشی روستایی بعنوان یکی از اولویت های دفتر امور روستایی و شوراها با همکاری دستگاههای متولی با هدف ایجاد روحیه نشاط اجتماعی در روستا پیگیری می شود.

به کزارش میار ؛ جهاندیده ادامه داد: توسعه ورزش روستایی به عنوان عاملی مهم در ترویج ورزش و ایجاد نشاط و شادابی در میان روستاییان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش به سزایی دارد.

وی بیان کرد: استعدادیابی، رشد و شکوفایی ورزشکاران در حوزه روستا و معرفی آن‌ها به جامعه برخی از ضروریات توجه به ورزش روستایی به شمار می‌رود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در ادامه افزود: باید به روستاها و مناطقی که دسترسی کمتری به امکانات ورزشی دارند، بصورت ویژه توجه شود.

وی بر ضرورت به فعلیت رسیدن توانمندی‌های استان و توجه به ظرفیت‌های موجود در رشته‌های مختلف ورزشی برای تحقق عدالت در توسعه ورزش تأکید کرد و گفت: در مسیر حمایت از ورزش باید در کنار توجه به ورزش حرفه‌ای و قهرمانی،  ورزش‌های همگانی را مدنظر قرار داد.

ادهم کرد مدیرکل ورزش و جوانان استان هم در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده برای تقویت و توسعه فضاهای ورزشی افزود: ورزش دوستی از خصوصیات مردم استان سیستان و بلوچستان است و این استان ورزشکاران برجسته ای به میادین ورزشی کشور تقدیم کرده است و با تاکید بر لزوم توسعه فرهنگ ورزش در جامعه و توجه به امر مهم استعدادیابی از دوران کودکی خاطرنشان کرد: ورزش ، مسئله ای با اهمیت است که با توجه به محدودیت های موجود در این بخش، باید برنامه های توسعه ای کارآمد و موثری برای آن تدوین و اجرا شود.

در پایان واعظ مهدوی مدیرکل بنیاد  هاسب به ارائه گزارش از عملکرد این سازمان در مناطق روستایی استان پرداخت و در ادامه بیان داشت همکاری های جمعی با هدف ارتقای سطح سلامتی ونشاط آوری روستاییان به عنوان یک نیاز ضروری جامعه در حال تدوین است تا شرایط بهتری برای روی آوردن جامعه روستایی به ورزش برای برخورداری از جامعه‌ای سالم‌تر و بانشاط‌تر فراهم شود.
دسته بندی: شهری / فرهنگی / جالب
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید