جمعه، 31 فروردین 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » افتتاح مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی ویژه بانوان در زاهدان

افتتاح مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی ویژه بانوان در زاهدان

0
170
کد خبر: 70251
مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف موادمخدر ویژه بانوان همزمان با روز بهزیستی و تامین اجتماعی در زاهدان راه‌اندازی شد.

به گزارش میار ؛ از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان،  زهرا ابراهیمی روزچهارشنبه با تبریک هفته بهزیستی و قدردانی از زحمات کارکنان سازمان بهزیستی که همواره در صدد ایجاد شرایطی مناسب برای بهتر زیستن جامعه هدف هستند، اظهار داشت: این مرکز با ظرفیت ۷۵ نفر از سوی بخش خصوصی و نظارت سازمان بهزیستی و با پرداخت تسهیلات صندوق کار آفرینی امید در زاهدان ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در دهه‌های گذشته اعتیاد مقوله‌ای کاملا مردانه قلمداد می‌شد و تصور عموم براین بود که ورود زنان به این عرصه و درگیری آنان با این موضوع بسیار ناچیز است اما نگاهی به آمارهای موجود مؤید تغییرات عمده در الگوهای سنی، جنسی، طبقاتی و فراگیری در کشورهای مختلف است.

وی ادامه داد: از آنجایی که آسیب‌های فردی اعتیاد در زنان چه از جنبه مشکلات جسمی و روانی و چه از جنبه مسائل اجتماعی و درگیر نمودن مطلق خانواده به مراتب مخرب‌تر از موقعیت مشابه مردان است کماکان ضرورت ایجاد مراکز در شهرستان ها اجتناب ناپذیر است و دراین زمینه آماده همراهی و همکاری با بخش خصوصی برای رفع مشکلات بانوان هستیم.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه ماهیت عاطفی، جایگاه اجتماعی و تکالیفشان در نهاد خانواده به گونه‌ای است که اگر در دام اعتیاد گرفتار شوند آسیب‌های مضاعفی برای خود و سایرین ایجاد می‌کنند بنابراین پیشگیری و درمان اعتیاد برای این قشر به مراتب حساستر و مهمتر است.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد: به روزی برسیم که تمام زنان بهبود یافته در این گونه مراکز بعد از تکمیل دوره درمان به آغوش خانواده و جامعه بازگشته و شاهد افتتاح کمتر این گونه از مراکز در استان باشیم و جامعه، برای همگان مطلوب و بدور از هرگونه معضلات اجتماعی نظیر اعتیاد باشد.
دسته بندی: اجتماعی / سلامت / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید