شنبه، 1 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » به 35 هزار نفر از جامعه ایثارگری سیستان و بلوچستان به صورت الکترونیک خدمات ارائه می شود

به 35 هزار نفر از جامعه ایثارگری سیستان و بلوچستان به صورت الکترونیک خدمات ارائه می شود

0
164
کد خبر: 70151
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان، شناخت نیازهای واقعی و ارائه خدمات مؤثر به جامعه ایثارگری در بخش های مختلف را از جمله اولویت های این نهاد برشمرد و افزود: از مجموع ۱۰۵ مؤلفه خدمت به جامعه هدف ۲۵ مؤلفه به صورت الکترونیک ارائه می شود.

به گزارش میار ؛ محمد ناظری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان، واگذاری زمین و مسکن به ۳۰۱  نفر از ایثارگران و خانواده آنان، سرکشی و دیدار با یک‌هزار و ۱۹۰ خانواده شهید و دیدار چهره به چهره با ۲۴۳ نفر از جامعه ایثارگری را از جمله خدمات و حمایت های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سه ماهه اول امسال ذکر کرد و افزود: در این مدت ۴۵۸ نفر از ایثارگران مورد پایش سلامت قرار گرفتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: 35 هزار نفر جامعه ایثارگری در سراسر استان از خدمات و حمایت‌های این نهاد برخوردار هستند.

ناظری گفت: این استان مفتخر به تقدیم ۲ هزار و ۱۱۰ شهید، چهار هزار و ۶۱۰ جانبار و ۵۱۳ نفر آزاده است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان دارای  ۳۵۵ گلزار شهدا و ۲ هزار و ۱۱۰ مزار شهید است که تاکنون ۳۴۱ گلزار و بیش از ۲ هزار و ۷۰ مزار شهید ساماندهی شده و تنها ۳۸ مزار شهید برای ساماندهی باقی مانده بود که قرار داد ساماندهی ۲۸ مزار با پیمانکار امضاء شده و تنها ۱۰ مزار باقی مانده که در صورت تامین اعتبار آنها نیز ساماندهی خواهند شد.

وی ادامه داد: باب شهادت در این استان همچنان باز است بطوریکه در سه ماهه اول امسال ۶ نفر در استان شهید شدند که مراحل اداری آنها برای ثبت در لیست شهدا در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: ارتقاء سطح علمی و آموزشی و توانمند سازی جامعه ایثارگری از اولویت های این نهاد است بطوریکه هم اینک این نهاد از ۲۱۸ نخبه برخوردار و یک هزار و ۱۵۹ نفر دانشجو و یک‌هزار و ۵۱۸ نفر دانش آموز شاهد و ایثارگر زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در حال ادامه تحصیل هستند.

ناظری حمایت های حقوقی و قضایی را از دیگر خدمات بنیاد شهید به ایثارگران و خانواده آنان ذکر کرد و ادامه داد: در سه ماهه امسال ۵۷ پرونده قضایی مربوط به جامعه ایثارگری پیگیری شده است.

وی با اشاره به دسیسه ها و ترفندهای دشمنان علیه جامعه ایثارگری اظهار داشت: دشمن تلاش وسیعی را شروع کرده تا ایثارگران را علیه نظام اسلامی تحریک کند اما همانگونه که تاکنون شایعه پراکنی و توطئه چینی علیه روحانیت، شورای نگهبان، سپاه پاسداران و سایر نهادها به یاری خدا و هوشیاری آحاد جامعه خنثی شد و دشمنان در تمامی این دسیسه ها ناکام ماندند به یقین در توطئه اخیر علیه جامعه ایثارگر نیز شکست خورده و مأیوس خواهند شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از توجه و تلاش استاندار انقلابی و دلسوز برای رفع مشکلات و رسیدگی به نیازهای جامعه ایثارگر قدردانی کرد و گفت: ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  با عضویت ۱۹ دستگاه اجرایی به ریاست استاندار و دبیری بنیاد شهید رسیدگی به مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری را مورد توجه ویژه قرار داده است بطوریکه در ۱۰۰ روز گذشته ۱۵ موضوع مهم در این ستاد مورد بررسی قرار گرفته است.

ناظری به اقدامات این نهاد در جهت ایجاد اشتغال برای جامعه ایثارگری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اکثر فرزندان شهدا استخدام شده اند و یک هزار و ۲۱۷ نفر بیکار از جامعه ایثارگری در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند که در سه ماهه امسال ۳۸ نفر از فرزندان ایثارگران استخدام شده و ۲۶۰ نفر نیز در آزمون آموزش و پرورش قبول شده اند که ۱۳۰ نفر آنان به استخدام درخواهند آمد و مشغول بکار خواهند شد.
دسته بندی: اجتماعی / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید