سه شنبه، 28 فروردین 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » آغاز نهضت جهاد توسعه فیبرنوری و ارتباطات در سیستان و بلوچستان

آغاز نهضت جهاد توسعه فیبرنوری و ارتباطات در سیستان و بلوچستان

0
218
کد خبر: 70051
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یک طرح جهادی بزرگ در قالب نهضت جهاد توسعه فیبرنوری و ارتباطات در سیستان و بلوچستان آغاز شده که در طول سه سال یکهزارو ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری با هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

به گزارش میار ؛ حسین مدرس‌خیابانی در حاشیه مراسم آغاز عملیات نهضت جهادی توسعه فیبرنوری مخابرات ایران در زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مزایای این طرح شامل افزایش سرعت، افزایش پوشش مخابراتی، رفع نقایص و ایرادات احتمالی در حوزه مخابرات از جهات مختلف است که کمک می کند استان به عنوان زیربنای توسعه و پیشرفت و آبادانی از مزایای توسعه و ارتباطات بهره مند شود. وی گفت: انتظار داریم در قالب این طرح بتوانیم ارتباطات پایداری از طریق مرزهای طولانی سیستان و بلوچستان با افغانستان و پاکستان برقرار کنیم و به بسیاری از مبادلات تجاری که در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب و دستور ریاست جمهور است، کمک کند.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: موضوع امداد و نجات و امنیتی و انتظامی و مراکز نظامی این استان به لحاظ موقعیت خاص آن حتما جزو اولویت های فیبر نوری است که کمک به امنیت پایدار استان می کند.
وی بیان کرد: بخش عمده ای از این هدفگذاری بر ایجاد اشتغال های مبتنی بر الکترونیک و آی تی است که می تواند اشتغال های خانگی، روستایی و خرد را بدنبال داشته و از مزایای این طرح استفاده کرد.
مدرس خیابانی گفت: به عنوان نماینده عالی دولت قول می دهم که مجموعه مخابرات می تواند از همه امکانات دولتی دستگاه های مربوطه در حوزه پشتیبانی از اجرای این طرح و صدور مجوزها استفاده کند تا بتوانیم در کوتاهترین زمان ممکن این پروژه جهادی را اجرا کنیم.
وی افزود: برای اینکه این عملیات اجرایی سریعتر آغاز شود ۶ شهرستان هدفگذاری شده و زاهدان، زابل و ایرانشهر جزو اولین ها بودند که کنارک، سراوان و خاش نیز اضافه شدند و امیدواریم که هرچه زودتر مردم شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه باشند.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید