جمعه، 7 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » انگور یاقوتی سیستان و بلوچستان وارد بازار شد

انگور یاقوتی سیستان و بلوچستان وارد بازار شد

0
143
کد خبر: 69797
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت انگور یاقوتی به عنوان زودرس‌ترین انگور کشور از باغات این استان آغاز و وارد بازار شد.

به گزارش میار ؛ اردشیر شهرکی افزود: ۴ هزار هکتار از باغ‌های این استان به کشت انگور اختصاص دارد که ۳ هزار و ۲۵۰هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.
وی با بیان اینکه برداشت انگور در سیستان و بلوچستان تا اوایل تیرماه ادامه دارد، پیش‌بینی کرد امسال بیش‌از ۳۷هزار تن انگور در استان تولید و رونه بازار مصرف شود. مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: ۹۰ درصد انگور تولیدی این استان از نوع یاقوتی و بقیه شامل انواع فخری، لعل، امیری، سنگک، غلامی، چشم گاوی، قندهاری و حاجی عباسی است.
وی با اشاره به ویژگی‌های انگور یاقوتی گفت: این نوع از انگور با شرایط سخت محیطی در سیستان و بلوچستان سازگاری دارد.
شهرکی اظهارداشت: درخت انگور یاقوتی در نیمه دوم اسفند شکوفه می‌زند، اواخر فروردین میوه‌اش سبز می‌شود و در اردیبهشت شاهد تغییر رنگ حبه‌های آن هستیم. مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی افزود: انگور یاقوتی به دلیل زودرس بودن از بازار پسندی مناسبی برخوردار است و درآمد خوبی عاید کشاورزان این منطقه می‌شود.
وی تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت انگور در منطقه سیستان شامل زهک، زابل، هیرمند، هامون و نیمروز و در شهرستان‌های خاش، زاهدان و میرجاوه است.  
دسته بندی: شهری / فیلم
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید