سه شنبه، 28 فروردین 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » خرد » تشدید رقابت بر سر بازار تولید خودروهای برقی بین تسلا و فولکس واگن

تشدید رقابت بر سر بازار تولید خودروهای برقی بین تسلا و فولکس واگن

0
298
کد خبر: 64598
ممکن است رقابت برای سلطه بر صنعت جهانی خودروهای برقی شدیدتر شود چرا که شرکت فولکس واگن، غول خودروسازی آلمان و رقیب جدید شرکت تسلا، برنامه های جدیدی را برای کاهش هزینه باتری و راه اندازی شبکه شارژ گسترده اعلام کرد.

به گزارش میار، پایگاه خبری-تحلیلی "مارکت واچ" در گزارشی پیش بینی کرد که ممکن است رقابت برای سلطه بر صنعت خودروهای برقی شدیدتر شود چرا که شرکت فولکس واگن، غول خودروسازی آلمان و رقیب جدید شرکت تسلا، روز دوشنبه برنامه هایی را برای کاهش هزینه باتری و راه اندازی شبکه شارژ گسترده اعلام کرد.

صاحب برند آلمانی فولکس واگن، آئودی و پورشه در اولین همایش "روز قدرت" خود که یادآور گردهمایی "روز باتری" سازنده اتومبیل های الکتریکی تسلاست، اظهار داشت که به 6 کارخانه بزرگ خود در اروپا برای تأمین نیازهای این صنعت هنگام کمبود تکیه خواهد کرد.

سهام گروه فولکس واگن در روز دوشنبه حدود 3 درصد افزایش یافت چرا که مدیران ارشد این شرکت نقشه راهی را برای گسترش فناوری باتری خودروهای برقی ترسیم کردند.

هربرت دیس، رئیس هیئت مدیره این گروه گفت: وسایل نقلیه الکتریکی به "تجارت اصلی" این شرکت در ولفسبورگ آلمان تبدیل شده است و برنامه های جدید آن در حالی مطرح می شود که نبرد برای تسلط بر صنعت وسایل نقلیه الکتریکی به سرعت در جریان است.

به گفته تحلیلگران یو بی اس، خودروهای برقی می توانند تا سال 2040 به نفوذ 100 درصدی بازار خودرو دست یابند.

بانک سوئیس پیش بینی کرده است که طی چند سال آینده فولکس واگن و تسلا به عنوان رهبران بازار ظهور خواهند کرد و این شرکت آلمانی انتظار می رود از نظر حجم کل وسایل نقلیه الکتریکی فروخته شده به زودی تا سال آینده به تسلا برسد.
منبع:تسنیم
دسته بندی: اقتصادی / خرد
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید