سه شنبه، 28 فروردین 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » سینمای جهان » گزارشی درباره فیلم‌های ترسناک هالیوودی؛ تجارت وحشت چقدر درآمد دارد

گزارشی درباره فیلم‌های ترسناک هالیوودی؛ تجارت وحشت چقدر درآمد دارد

0
328
کد خبر: 58719
یک زوج جوان از طبقه متوسط به خانه‌ای در حومه شهر نقل‌مکان می‌کنند اما حضور نیرویی در نیمه‌های شب، که ممکن است شیطانی باشد، آرامششان را برهم می‌زند.

به گزارش میار، در فراز و فرودهای سینما، حداقل یک ژانر وجود داشت که با اطمینان مخاطبان را به خود جلب کند: وحشت!

در بیشتر موارد، مهم نبود که فیلم های ترسناک خوب باشند یا بد. چیزی در مورد تجربه اشتیاق عمومی از ترس و وحشت برای اطمینان از اینکه مردم به صورت دسته جمعی حضور داشته باشند کافی بود. ازینرو استودیوها مدتها است که مشغول تجارت وحشت هستند زیرا بودجه نسبتا کم آنها تقریبا بازدهی و سود بیش از اندازه را تضمین می‌کند. چیزی که استودیوهای فیلمسازی را دلگرم به ساخت فیلم در ژانر وحشت می‌کند این است که بسیاری از مخاطبان هستند که همواره دوست دارند بترسند و بابت ترساندنشان پول هم می‌دهند.

پاول درگارعابدیان، تحلیلگر ارشد رسانه در «کام‌اسکور»  اما نظر متفاوتی دارد. او می گوید: فیلم های ترسناک درآمد چندانی برای سودآوری ندارند و حتی بهتر از استودیوها، ترساندن مردم هزینه زیادی نمی‌برد. قیمت بسیاری از فیلم‌های واقعا وحشتناک زیر ۱۰ میلیون دلار است، که در مقایسه با بودجه فیلم‌های پرفروش ابرقهرمانی یا دنباله‌های فیلم‌های محبوب بسیار ناچیز است.

«هالووین» در آمریکا بهترین زمان برای اکران فیلم‌های ژانر وحشت است. در ادامه فهرستی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی ژانر وحشت را ملاحظه خواهید کرد که سودآورترین پروژه‌های این ژانر سینمایی محسوب می‌شوند. لازم به ذکر است که فهرست زیر فیلم‌ها را صرفا به نسبت درآمد ناخالص جهانی در بودجه تولید ارزیابی می‌کند ازینرو شامل هزینه‌های بازاریابی، هزینه‌های نشر و هزینه ستاره‌های بزرگ نیست.

فعالیت فراطبیعی/Paranormal Activity

محصول سال ۲۰۰۷

فروش گیشه جهانی: ۱۹۳ میلیون دلار

بودجه تولید: ۱۵ هزار دلار

«فعالیت فراطبیعی» که شبیه مستندی روی صحنه رفته است، زوج جوانی را به تصویر می‌کشد که توسط نیروی ماورا الطبیعه در خانه خود تعقیب می‌شوند. این فیلم پس از تبدیل شدن به یک موفقیت بزرگ، پنج دنباله از آن ساخته شد.

داستان فیلم

یک زوج جوان از طبقه متوسط به خانه‌ای در حومه شهر نقل‌مکان می‌کنند اما حضور نیرویی در نیمه‌های شب، که ممکن است شیطانی باشد، آرامششان را برهم می‌زند. هرچه می‌گذرد، فعالیت‌های مرموز این نیرو بیشتر و بیشتر می‌شود، به‌ویژه وقت‌هایی که زوج جوان در خوابند.

کیتی و دوست‌پسرش، میکا، سه سال است با هم زندگی می‌کنند که ناگهان درمی‌یابند وقتی خوابند، نیرویی آن‌ها را تسخیر می‌کند. کیتی به میکا اعتراف می‌کند که از وقتی ۸ ساله بوده حضور این نیرو را احساس می‌کرده‌است. میکا اعتقادی به نیروی شیطانی ندارد و دوربینی می‌خرد تا فعالیت‌های شبانه آن را ضبط کند. کیتی از یک متخصص ارواح به نام فردریکس کمک می‌خواهد. فردریکس هم حضور شیطان را احساس می‌کند و به آن‌ها توصیه می‌کند با یکی از دوستانش تماس بگیرند.

«پروژه جادوگر بلر»/The Blair Witch Project

محصول سال ۱۹۹۴

فروش گیشه جهانی: ۲۴۵ میلیون دلار

بودجه تولید: ۶۰ هزار دلار

گفته می شود «پروژه جادوگر بلر» براساس داستان واقعی سه فیلمساز دانشجویی است که هنگام ساخت فیلمی درباره افسانه بلر جادوگر ناپدید می‌شوند. بودجه اندک، در مقایسه با فروش گسترده بلیط، آن را به یکی از سودآورترین فیلم‌ها برای هر ژانر تبدیل کرده است.

داستان فیلم

در سال ۱۹۹۴ میلادی، سه مستندساز جوان به نام‌های هتر دوناهو، مایکل سی ویلیامز و جاشوآ لنرد تصمیم به تهیه فیلمی مستند از یک رویداد واقعی در زمان‌های گذشته می‌کنند که پروژه جادوگرِ بلر نام گرفته‌است.

فیلم در قالب یک مستند هیچوقت پخش‌نشده از آن سه دانشجو است که با یافتن فیلم مذکور توسط پلیس، پخش آن آغاز شده است. پلیس که فیلم را می‌بیند، تصور می‌کند سه جوان قصد نوعی شوخی داشته‌اند و فیلم را به نمایش عمومی می‌گذارند.

هالووین/Halloween

محصول سال ۱۹۷۸

فروش گیشه جهانی: ۴۷ میلیون دلار

بودجه تولید: ۳۲۰ هزار دلار

«جیمی لی کورتیس»، در اولین نقش سینمایی خود، در نقش «لوری استرود»، پرستار بچه‌ای که توسط یک بیمار روانی به نام «مایکل مایرز» تعقیب می‌شود، ظاهر شده که 15 سال پس از قتل خواهرش در هالووین فرار می‌کند.

داستان فیلم

سال ۱۹۶۳، در شب جشن هالووین پلیس دختری ۱۷ ساله بنام «جودیت میرز» را میابد که تا حد مرگ توسط برادر ۶ ساله‌اش، «مایکل» با چاقو ضربه خورده است. اکنون بعد از ۱۵ سال، درست چند روز قبل از جشن هالووین، مایکل از زندان می گریزد.

جمعه سیزدهم/Friday the 13th

محصول سال ۱۹۸۰

فروش گیشه جهانی: ۵۹.۸ میلیون دلار

بودجه تولید: ۵۵۰ هزار دلار

«جمعه سیزدهم» مشاوران اردوی تابستانی نوجوان را به تصویر می‌کشد که هر بار یک نفر از آن‌ها توسط یک قاتل ناشناس به قتل می‌رسد.

اَرّه/Saw

محصول سال ۲۰۰۴

فروش گیشه جهانی: ۱۰3 میلیون دلار

بودجه تولید: ۱.۲ میلیون دلار

«اَرّه» توسط «جیمز وان» ساخته شده و حول ماجرای یک قاتل مرموز می‌گردد که توسط اره منبت کاری قربانیان خود را مجبور می‌کند تا برای جلوگیری از سرنوشتی بسیار وحشتناک و دردناک، معماهای بی‌قاعده را حل کنند.

داستان فیلم

دو مرد، درحالی‌ که خود را بسته‌ شده با زنجیر می‌یابند، در اتاقی متروک در دو طرف یک جنازه بیدار می‌شوند. در جیب هریک از آن‌ها دستگاهی گذاشته شده که پیامی از فردی ناشناس را که نقاب زده، و بعدها معلوم می‌شود که همان «قاتلِ اره‌ای» است، پخش می‌کند. در این پیام، این مرد به آن‌ها اطلاع می‌دهد که درگیر یک نوع «بازی اجباری» هستند. هرکدام از آن‌ها که بخواهد زنده بماند، باید از قوانین متعددی بگذرد و بازی را «ببرد». در این بین، هویت واقعی قاتل نیز تا آخرین دقایق بزرگ‌ترین سؤال فیلم باقی می‌ماند، تا این‌که سرانجام همراه با یک پیچش داستانی هویت او مشخص می‌شود. ثانیه‌هایی پس از این اتفاق، فیلم تمام می‌شود و «بازی» به پایان می‌رسد.

توطئه‌آمیز/ Insidious

محصول سال ۲۰۱۰

فروش گیشه جهانی: ۹۹.۵ میلیون دلار

بودجه تولید: ۱.۵ میلیون دلار

«پاتریک ویلسون»، «رز برن» و «باربارا هرشی» در فیلم «توطئه‌آمیز» بازی می‌کنند که در مورد زن و شوهری است که بدن پسرشان تحت سلطه موجودی از بعدهای دیگر قرار می‌گیرد.

داستان فیلم

پدر و مادر خانواده لامبرت جاش (پاتریک ویلسون) و رنای (رز بایرن)، فرزندان خود دالتون (تای سیمپکینز) و فاستر (اندرو آستور)، و دختر نوزاد کالی به تازگی به یک خانه جدید نقل مکان کرده‌اند. مدت کوتاهی پس از آن، دالتون سر و صدای بازشدن در اتاق شیروانی را می‌شنود به خودی خود به آنجا کشیده می‌شود، او از یک نردبان در حالی که می‌خواهد چراغ را روشن کند می‌افتد و یک چهره‌ای را در آینه می‌بیند و از ترس جیغ می‌زند، رنای و جاش با عجله به کمک او می‌آیند. روز پس از این واقعه، دالتون به کما می‌رود.

پس از سه ماه درمان بدون نتیجه، رنای و جاش تصمیم می‌گیرند دالتون را به خانه ببرند. بلافاصله، به‌طور فزاینده فعالیت غیر عادی در خانه روی می‌دهد. رنای صداهایی از اتاق بچه که هیچ‌کس آنجا نیست می‌شنود، فاستر می‌گوید که دالتون در خواب راه می‌رود، رنای صورت یک مرد ترسناک را در اتاق کالی می‌بیند، جاش را صدا می‌زنند ولی زمانی که جاش می‌آید.

برو بیرون/Get Out

محصول سال ۲۰۱۷

فروش گیشه جهانی: ۲۲۵ میلیون دلار

بودجه تولید: ۴.۵ میلیون دلار

«بیرون برو»، فیلم برنده اسکار ساخته «جردن پیل»، داستان سیاه پوستی (دانیل کالوویا) است که وقتی به دیدار خانواده نامزد سفیدپوست خود (آلیسون ویلیامز) می رود، راز ترسناکی را کشف می‌کند.

داستان فیلم

کریس واشینگتن، عکاس سیاه‌پوستی است که خودش را برای ملاقات با خانواده نامزد سفیدپوستش، رز آرمیتیج آماده می‌کند. در خانه خانواده رز در حومه بالا ایالت نیویورک، برادر رز، جرمی، پدرش دین (جراح مغز و اعصاب) و مادرش میسی (هیپنوتیزم درمانگر) حرف‌های بدی درباره سیاه پوستان می‌زنند. کریس شاهد رفتار عجیب پیش خدمتت سیاه‌پوست خانه، جورجینا، و سرایدر آنجا، والتر، نیز هست.

وقتی کریس خوابش نمی‌برد، میسی یک جلسه هیپنوتیزم درمانی را به او پیشنهاد می‌کند تا اعتیادش به سیگار نیز خوب شود. کریس در حالت خلسه بیان می‌کند که در کودکی یک نفر مادرش را زیر گرفت و فرار کرد و او بابت این مسئله عذاب وجدان دارد. صبح روز بعد، او گمان می‌کند که اتفاقات دیشب رؤیا بوده تا اینکه با اشاره‌های والتر متوجه واقعیت می‌شود. جورجینا نیز «تصادفا» موبایلش را از برق می‌کشد و باتری آن تمام می‌شود.

فعالیت فراطبیعی ۳/Paranormal Activity 3

محصول سال ۲۰۱۱

فروش گیشه جهانی: ۲۰۷ میلیون دلار

بودجه تولید: ۵ میلیون دلار

سومین قسمت «فعالیت ماورا الطبیعه» به عنوان پیش درآمد عمل می‌کند و ۱۸ سال قبل از فیلم اصلی اتفاق می‌افتد. وقتی دو خواهر شروع به مشاهده اتفاقات عجیب و غریب در نیمه شب می کنند، پدرشان دوربین‌هایی را نصب می‌کند که اتفاقات وحشتناکی را نشان می‌دهد.

داستان فیلم

در سال ۲۰۰۵، کیتی جعبه ای از فیلم‌های قدیمی را به خواهر باردار خود کریستی و همسرش دانیل تحویل داد، که فیلم‌های کیتی و کریستی جوان را به همراه مادرشان، جولی و نامزدش دنیس نگه می‌دارد. یک سال بعد، خانه کریستی و دانیل غارت می‌شود و نوارها از بین می‌روند.

در سال ۱۹۸۸، کیتی جوان و کریستی با مادرشان جولی و نامزدش دنیس زندگی می‌کنند. دنیس متوجه می‌شود که از زمان ظهور دوست خیالی کریستی «توبی»، اتفاقات عجیبی در اطراف خانه رخ داده است. بعد دوربین گرد و غبار از سقف را نشان می دهد و بر روی یک چهره نامرئی در اتاق فرود می آید.

جن‌گیر/The Exorcist

محصول سال ۱۹۷۳

فروش گیشه جهانی: ۴۴۱ میلیون دلار

بودجه تولید: ۱۱ میلیون دلار

«جن‌گیر» فیلمی ماورا ‌الطبیعی به کارگردانی «ویلیام فریدکین»،  ماجرای دختری ۱۲ ساله است که به طرز مرموزی تسخیر شده و مادرش برای انجام جن‌گیری دو کشیش را به خدمت می گیرد.

داستان فیلم

ماجرا در جرج تاون در حومه واشینگتن دی سی می‌گذرد. کریس مک‌نیل، بازیگر زن تلویزیون، نگران سلامت دخترش، رِیگِن، است که دچار تشنج شدید شده و در رختخواب به خود می‌پیچد. پزشکان از درمان دخترک ناتوان‌اند، تا آنجا که به کریس پیشنهاد می‌کنند از یک جن‌گیر کمک بگیرد.

کریس به یک کشیش جوان به نام پدر کاراس مراجعه می‌کند و از او درخواست می‌کند تا به ریگن کمک کند. پس از تحقیقاتی که پدر کاراس بر روی ریگن انجام می‌دهد و مطمئن می‌شود که شیطان بدن او را تسخیر کرده، به کلیسا مراجعه کرده و درخواست می‌کند تا خودش مراسم جن‌گیری را انجام دهد. اما کلیسا شخصی باتجربه‌تر به نام پدر مِرین را پیشنهاد می‌کند. مِرین کشیشی پیر است و موجودی را که بدن ریگن به تسخیر او درآمده‌ است می‌شناسد. پدر مِرین به خانه کریس مک‌نیل می‌رود و به‌همراه پدر کاراس جن‌گیری را شروع می‌کنند. در این مراسم سخت و طاقت‌فرسا، پدر مِرین جان خود را از دست می‌دهد و پدر کاراس در نهایت، به قیمت جان خودش، اهریمن را از بدن ریگن خارج می‌کند.

روانی/Psycho

محصول سال ۱۹۶۰

فروش گیشه جهانی: ۳۲ میلیون دلار

بودجه تولید: ۸۰۰ هزار دلار

در مهمترین فیلم ترسناک «آلفرد هیچکاک» منشی ای است که پس از سرقت هزاران دلار از کارفرمای خود برای فرار با دوست پسرش، طی ماجرایی مرموز کشته می‌شود.

داستان فیلم

«مارین کرین» (لی) به امید تسهیل کار ازدواجش با «سام لومیس» (گاوین) پولهای کارفرمایش را می‌دزدد و از شهر محل سکونتش خارج می‌شود و بین راه در هتل بیتس، که جوانی به نام «نورمن بیتس» (پرکینز) اداره اش می‌کند، به استراحت می‌پردازد. «نورمن» به او می‌گوید که همراه مادر از لحاظ روانی نامتعادلش در خانه کنار هتل زندگی می‌کند. شب هنگام که، «ماریون» از کار خود پشیمان شده، پیش از خواب به حمام می‌رود و زیر دوش – ظاهرا به دست مادر «نورمن» - به قتل می‌رسد. «نورمن» آثار قتل را پاک می‌کند و جسد «ماریون» و اتوموبیل‌اش را در باتلاق می‌اندازد.

در ادامه «سام» به همراه خواهر ماریون «لی لا» (مایلز) و یک کارآگاه خصوصی به نام «آربوگاست» (بالسام) به جستجوی «ماریون» می‌آیند. آربوگاست نیز وقتی وارد خانه‌ای می‌شود که مادر نورمن در آن زندگی می‌کند، توسط او به قتل می‌رسد. سرانجام سام و لیلا به دنبال او میایند. هنگامی که سم، سر نورمن بیتس را گرم می‌کند، لیلا به دنبال هر نشانی از مادر نورمن بیتس یا آربوگاست یا مارین می‌گردد. نورمن ناگهان متوجه ماجرا می‌شود و به سرعت به دنبال لیلا داخل خانه می‌دود. لیلا برای اینکه نورمن او را نبیند، وارد انباری زیر پله می‌شود، که تصادفا همان مکانی است که نورمن مادر خود را در آنجا مخفی کرده. نورمن که تصور می‌کند لیلا به طبقه بالا رفته، به سرعت از پله‌ها بالا می‌رود. در این هنگام، لیلا پیرزنی را می‌بیند که پشت به او رو به آتش روی صندلی‌ای نشسته، ولی وقتی او را برمی‌گرداند، متوجه می‌شود که او چیزی جز یک اسکلت نیست.

لیلا با دیدن اسکلت جیغ وحشتناکی می‌کشد.

آنابل/Annabelle

محصول سال ۲۰۱۴

فروش گیشه جهانی: ۲۵۷ میلیون دلار

بودجه تولید: ۶.۵ میلیون دلار

آنابل بخشی از جهان جادویی عروسک چینی شیطانی است که شهری را به آشوب می‌کشد.

داستان فیلم

پس از کشته شدن آنابل هیگینز در همسایگی آپارتمان یک زوج جوان به نام میا و جان، روح سرگردان آنابل در صدد به سرقت بردن روح «لیا» دختر آن زوج است و برای انجام نقشه شیطانی خود از یک عروسک استفاده می‌کند و در پی آن ماجراهایی رخ می‌دهند.

شوم/Sinister

محصول سال ۲۰۱۲

فروش گیشه جهانی: ۸۲.۵ میلیون دلار

بودجه تولید: ۳ میلیون دلار

هیجان فوق العاده طبیعی «ایتان هاوک» را به عنوان نویسنده‌ای جنایتکار واقعی نشان می‌دهد که فیلم‌های خانگی «Super 8»(هشت میلیمتری) را کشف می‌کند که قتل‌های بیرحمانه را آشکار می‌کند.

داستان فیلم

اسوالد آلیسون یک نویسنده واقعی جرم و جنایت است او برای نوشتن داستان جدیدش به خانه‌ای که در آن یک جنایت اتفاق افتاده است نقل مکان می‌کند. دخترش آن خانه را دوست ندارد و اسوالد به دخترش قول می دهد به محض تمام شدن کارهایش از آنجا می روند.اسوالد در آنجا یک جعبه فیلم ۸ میلیمتری پیدا می‌کند که برای کمک به تحقیقات فیلم‌ها را نگاه می‌کند. در هر یک از فیلم‌ها داستان قتل یک خانواده در همان خانه است که توسط کوچکترین فرد خانواده صورت می‌گیرد.در فیلم هر یک از کودکانی که خانواده خود را به قتل رساندند روش های متفاوت و شیطانی برای قتل انتخاب کردند.

اسوالد پس از دیدن این فیلم‌ها و اتفاقات عجیب متوجه می‌شود که خطر خانواده او را نیز تهدید می‌کند و جعبه فیلم را می‌سوزاند و با خانواده به خانه جدیدی نقل مکان می‌کند اما وضعیت هیچ تغییری نمی‌کند و دختر کوچک او تحت تاثیر آن موجود شوم (sinister) قرار گرفته و پدرش (اسوالد) را با قهوه‌ای سمی مسموم می‌کند و اسوالد پس ازمدتی بهوش می آید و همسرش و پسرش را دست و پا بسته می‌یابد و در همان هنگام دختر کوچکش بالای سر اسوالد با یک تبر می ایستد.

شکافته/Split

محصول سال ۲۰۱۶

فروش گیشه جهانی: ۲۷۸ میلیون دلار

بودجه تولید: ۹ میلیون دلار

قسمت دوم از سه گانه «شکست ناپذیر» ساخته «ام نایت شیامالان» داستان «جیمز مک آویو» را روایت می‌کند که مردی است با ۲۴ شخصیت مختلف که سه دختر را می‌رباید و آن‌ها را در یک کارخانه تعطیل دورافتاده شکنجه می‌کند.

داستان فیلم

سه نوجوان با نام‌های کلر (هالی لو ریچاردسون)، مارسیا (جسیکا سولا) و کیسی (آنیا تیلور-جوی) توسط دنیس دزدیده می‌شوند و در سردابی نگهداری می‌شوند. دنیس یکی از ۲۳ شخصیت مجزای کوین وندل کرامب (جیمز مک‌آووی) است. او قربانی آزار و اذیت دوران کودکی است و از اختلال تجزیه هویت رنج می‌برد. روانپزشک کوین، دکتر کرن فلچر (بتی باکلی)، باور دارد در چنین مواردی عدم تعادل روانی می‌تواند منجر به تغییرات فیزیولوژیکی شود. فلچر ایمیلی از شخصیت مسلط کوین به نام «بری» دریافت می‌کند که از او خواسته با یکدیگر ملاقات کنند. در طی سال‌های درمان، کوین ظاهرا به ثبات رسیده است: تمام شخصیت‌هایش در اتاقی روی صندلی نشسته‌اند و منتظر نوبت هستند تا خودی نشان دهند (کنترل جسم را بدست بگیرند) و بری مسئول نوبت دادن است. دو شخصیت دنیس و پاتریشیا خارج از گود نگه داشته می‌شوند. دلیل این امر برای «دنیس» این است که او دوست دارد دختران برهنه جوان را تماشا کند و تمایلات خشونت‌آمیز و اختلال وسواس فکری خود را عملی کند.

هالووین۲/Halloween2

محصول سال ۲۰۱۸

فروش گیشه جهانی: ۲۵۵ میلیون دلار

بودجه تولید: ۱۰ میلیون دلار

کورتیس به نقشی بازمی گردد که باعث محبوبیت وی در دنباله ۲۰۱۸ شد، در این فیلم «بچه نگهدار» تبدیل به مادربزرگ می شود و برای آخرین بار «مایکل مایرز» قاتل نقابدار وارد می‌شود.

داستان فیلم

وری استرود برای آخرین بار با مایکل مایرز مواجه می‌شود. شخص نقابداری که چهل سال پیش در شب هالووین قصد مرگ لوری را داشته و از آن زمان به دنبال نابودی او بوده‌است.

آنابل: آفرینش/Annabelle: Creation

محصول سال ۲۰۱۷

فروش گیشه جهانی: ۳۰۶ میلیون دلار

بودجه تولید: ۱۵ میلیون دلار

این فیلم به عنوان پیش درآمدی بر فیلم «آنابل» سال ۲۰۱۴ به عنوان یک داستان منشا  روایت عروسک وحشت زده و اهریمنی عمل می کند.

داستان فیلم
فیلم داستان یک عروسک‌ساز و همسرش را روایت می‌کند که دوازده سال بعد از مرگ غم‌انگیز دختر کوچکشان، به یک کشیش و چند یتیم همراه او در خانه خود پناه می‌دهند اما بعد از آن فقط شاهد هدف قرار گرفتن آن‌ها توسط موجود وحشتناک و دیوانه‌ای که خودشان خلق کرده‌اند هستند اگرچه آنها فقط می‌خواستند دخترشان برگردد ولی نمی‌دانستند با این کارشان، شیطان بزرگی را احضار می‌کنند، در آخر فیلم این شیطان به کالبد یکی از بچه‌ها که جنیس نام دارد هجوم می‌برد و آن را در نوجوانی به «آنابل هیگینز» تبدیل می‌کند.

آن/It

محصول سال ۲۰۱۷

فروش گیشه جهانی: ۷۰۱ میلیون دلار

بودجه تولید: ۳۵ میلیون دلار

بر اساس نیمه اول رمان «استیون کینگ» ، «آن‌» داستان هفت کودک در شهر «دِری» ایالت مِین را روایت می‌کند که توسط شیطان تغییر شکل‌دهنده، پنی وایز دلقک رقصنده، به وحشت افتاده‌اند. این جمع هفت نفره با عنوان باشگاه بازندگان شناخته می‌شوند.

داستان فیلم

زمستان سال ۱۹۸۸ در شهر دری، پسر بچه‌ای به نام جرجی[E ۱۱] به برادر خود بیل اصرار می‌کند که برای بازی در زیر باران به او ملحق شود اما بیل که مریض است و از لکنت زبان نیز رنج می‌برد قبول نمی‌کند و جرجی تنهایی بیرون می‌رود. هنگام بازی در زیر باران، جریان آب قایق کاغذی جرجی را از مسیر منحرف کرده و آن را به درون فاضلاب می‌برد. جرجی به دنبال قایق خود می‌رود اما ناگهان با دلقک عجیبی برخورد می‌کند که قایق او را در دست دارد. دلقک خود را پنی‌وایز معرفی می‌کند. جرجی که از ملاقات با دلقک هراسان شده، می‌خواهد از آن مکان برود ولی پنی‌وایز به جرجی حمله کرده و دستش را قطع می‌کند و سپس او را با خود به درون فاضلاب می‌برد.

یک مکان ساکت/A Quiet Place

محصول سال ۲۰۱۸

فروش گیشه جهانی: ۳۴۰ میلیون دلار

بودجه تولید: ۱۷ میلیون دلار

فیلم‌های ژانر وحشت غالبا ساکت «جان کراسینسکی»، با همبازی شدن همسر واقعی او «امیلی بلانت»، حول محور والدینی است که مجبور به تربیت فرزندانشان در دنیایی پسا آخرالزمانی هستند که حتی کوچکترین صدا می‌تواند هیولاهای کشنده‌ای را تحریک کند.

داستان فیلم

داستان فیلم در آینده رخ می‌دهد و دورانی را به تصویر می‌کشد که هیولاهایی ناشناخته زمین را به تسخیر خود درآورده‌اند و کوچک‌ترین صدایی می‌تواند آنان را به سوی انسان کشانده و سبب نابودی شان شود. در این داستان لی (جان کرازینسکی) و اِوِلین (امیلی بلانت) و فرزندانشان حضور دارند. خانواده‌ای که کاملا در سکوت مطلق قرار دارند و تمام مواردی که باعث می‌شود صدایی تولید شود و امنیت خانواده به خطر بیفتد را نیز زیر نظر دارند تا اشتباهی رخ ندهد. حال این خانواده در تمام طول مدت زندگی خود باید هر کاری را بدون هیچ صدایی انجام دهند؛ وگرنه توسط این موجودات شکار می‌شوند.

مرد نامرئی/The Invisible Man

محصول سال ۲۰۱۹

فروش گیشه جهانی: ۱۳۰ میلیون دلار

بودجه تولید: ۷ میلیون دلار

الیزابت ماس در اقتباس اخیر رمان «اچ جی ولز»(H. G. Wells) در نقش زنی ظاهر می‌شود که پس از خودکشی توسط کسی که در گذشته به او تجاوز کرده بود، تعقیب می‌شود.

داستان فیلم

سیسیلیا کاس در رابطه ای خشن با شوهر فیزیکدان خود، آدریان گریفین گیر افتاده ولی یک شب با دیازپام او را بیهوش کرده و با کمک خواهرش، امیلی، فرار می‌کند.

سیسیلیا پیش دوست دوران کودکی خود، کارآگاه جیمز لنیز و دختر نوجوانش، سیدنی، مخفی می‌شود. در ظاهر آدریان خودکشی می‌کند و در وصیت نامه اش ۵میلیون دلار برای سیسیلیا به جای می‌گذارد تا توسط برادرش، تام، به او برسد. سیسیلیا بعد از چند اتفاق عجیب، حس می‌کند کس دیگری در خانه هست و به جیمز زنگ می‌زند.

وحشت در آمیتی‌ویل/The Amityville Horror

محصول سال ۱۹۷۹

فروش گیشه جهانی: ۸۶ میلیون دلار

بودجه تولید: ۴.۷ میلیون دلار

«وحشت در آمیتی‌ویل» اصلی سال ۱۹۷۹، با حضور «جیمز برولین» و «مارگوت کیدر»، ماجرای یک زن و شوهر جوان را روایت می‌کند که متوجه می‌شوند خانه جدید آنها توسط ارواح فراطبیعی تسخیر شده است.

کینه/The Grudge

محصول سال ۲۰۰۴

فروش گیشه جهانی: ۱۸۷ میلیون دلار

بودجه تولید: ۱۱ میلیون دلار

«کینه»، بازسازی یک فیلم ترسناک ژاپنی، در مورد آمریکایی‌هایی است که به توکیو نقل مکان می‌کنند و متوجه می‌شوند که خانه‌شان محل نفرینی شیطانی است که جان هر کسی را که به آن نزدیک شود، می‌گیرد.

داستان فیلم

«کینه» شرح نفرینی است که به وجود آمدن آن به دو صورت اتفاق می‌افتد: هنگامی که فردی با خشم شدید یا با غصه فراوان می‌میرد. کسانی که با این قدرت ماورا الطبیعه کشنده مواجه می‌شوند می‌میرند و خود به شکل همین نفرین دوباره متولد می‌شوند، از یک قربانی به قربانی دیگر و این زنجیره وحشت بی‌انتها ادامه می‌یابد.
منبع:فارس
دسته بندی: فرهنگی / سینمای جهان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید