شنبه، 1 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » سینمای جهان » جورج کلونی بازیگر کالیکو جو شد

جورج کلونی بازیگر کالیکو جو شد

0
337
کد خبر: 57640
جورج کلونی بازیگر درام «کالیکو جو» شد که با اقتباس از رمانی از جان گریشام ساخته می‌شود و احتمال دارد کارگردانی آن را نیز خود برعهده بگیرد.

به گزارش میار، جورج کلونی و گرنت هسلوف تصمیم به ساخت فیلمی بر پایه رمان درام بیس‌بالی «کالیکو جو» نوشته جان گریشام گرفته‌اند و احتمالاً کلونی مسئولیت کارگردانی پروژه را هم بر عهده خواهد داشت.

کلونی و هسلوف از طریق شرکت اسموک‌هاوس پیکچرز که در آن شریک هستند، کنار شرکت تهیه «واتر پارک پروداکشنز» متعلق به باب دیلن تهیه‌کنندگان فیلم خواهند بود.

کلونی و هسلوف در بیانیه‌ای مشترک گفتند: «جان داستانی زیبا نوشته و شانس همکاری کردن با باب برای آوردن آن به پرده بزرگ خارق‌العاده است».

دیلن هم گفت: «جورج و گرنت در این کتاب همان چیزی را می‌بینند که من در آن می‌بینم: داستانی قدرتمند که با جوانان و افراد مسن ارتباط برقرار می‌کند. مردم مختلف می‌توانند با این داستان ارتباط برقرار کنند».

رمان «کالیکو جو» گریشام که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، درباره بیسبال است و در سال ۱۹۷۳ می‌گذرد. ضربه‌ای که در زمین بیس‌بال زده می‌شود، به مسیر حرفه‌ای یک بازیکن جوان پایان می‌بخشد و او را به مدت سه دهه به کما می‌ٰفرستد. منبع الهام این داستان، ماجرای واقعی تراژدی ری چپمن بود. این بازیکن لیگ اصلی بیسبال آمریکا در سال ۱۹۲۰ با ضربه یک توپ کشته شد. گریشام خودش هم در جوانی بیسبال بازی می‌کرده و از همان موقع شدیداً از افرادی که توپ را خیلی سریع و تهاجمی پرتاب می‌کردند بدش می‌آمد.

کلونی و هسلوف برای تهیه کردن فیلم «آرگو» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم سال شدند. کلونی برای فیلم «شب بخیر و موفق باشی» موفق به کسب نامزدی جایزه اسکار بهترین کارگردان شد و هسلوف هم برای تهیه کردن این درام محصول سال ۲۰۰۶ نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم سال شد.

از دیگر پروژه‌هایی که اسموک‌هاوس تا به حال تهیه کرده می‌توان به فیلم سینمایی «آسمان نیمه‌شب» محصول نت‌فلیکس، «تبصره ۲۲»، «سابربیکان»، «مردن یادواره‌ها» و «نیمه ماه مارس» اشاره کرد.
منبع:مهر
دسته بندی: فرهنگی / سینمای جهان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید