جمعه، 31 فروردین 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » کلان » بازي آنلاين مومو چالشي براي خودكشي است

بازي آنلاين مومو چالشي براي خودكشي است

0
2 008
کد خبر: 24973
میار: بازی خودکشی جدیدی به نام Momo درواتساپ به راه افتاد!
به گزارش میار، به تازگی بازی آنلاینی با عنوان چالش مومو (Momo) در واتساپ، یوتیوب و فیسبوک به راه افتاده که این بازی نیز عملکردی شبیه به بازی نهنگ آبی دارد و تاثیر بدی بر جوانان و نوجوانان داشته است. گفته می شود که این بازی تاکنون باعث خودکشی برخی از نوجوانان شده و وحشتی را در بین یک گروه سنی خاصی ایجاد کرده است که در ادامه توضیحات بیشتر را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

قطعا با بازی نهنگ آبی آشنایی داشته اید و ماجرای خودکشی نوجوانان را در مراحل بازی می دانید. اکنون بازی دیگری به راه افتاده که چالش مومو نام دارد و در بین نوجوانان دست به دست می شود. بر اساس گزارش ها این بازی بسیار خطرناک تر از بازی نهنگ آبی بوده و بسیار هدفمند طراحی شده است. باید بگوییم که هدف نهایی این بازی خودکشی کاربران است.

ظاهرا بازی مومو نیز مانند بازی نهنگ آبی، دستوراتی را به کاربران می دهد و کاربران که در واقع کودکان و نوجوانان هستند را تهدید به اجرای دستورات خواهد کرد. تهدید این بازی هم به این صورت خواهد بود که اگر کسی از دستورات پیروی نکند یا قوانین بازی را زیر پا بگذارد، مومو شب به دیدارشان خواهد آمد و آنها را نفرین و اذیت خواهد کرد. مومو در واقع موجود خیالی زشت و ترسناکی است به بزرگسالان هم حس ترس را منتقل می کند چه برسد به کودکان. چهره مومو در واقع تصویر یک مجسمه ژاپنی است که گفته می شود مجسمه ساز این اثر هیچ ارتباطی با این بازی ندارد. اما دلیل انتخاب این مجسمه این است که ظاهرا در داستان های تخیلی ژاپنی، چنین مجسمه ای به دزدیدن کودکان در گذشته می پرداخت و اکنون از تصویر این مجسمه برای بازی روانی کودکان استفاده شده است.

گزارش ها نشان می دهد که تاکنون دو جوان در راستای انجام این بازی خودکشی کرده اند. شروع بازی با یک تماس ناشناس آغاز خواهد شد و پس از آن کاربران باید به آن شماره با مومو چت کنند و دستورات آن را انجام دهند. پیام های مومو اغلب بسیار خشونت آمیز بوده و مومو ادعا می کند که محل زندگی و اطلاعات شخصی افراد را با جزییات کامل در دست دارد در نتیجه نوجوانان همیشه از حضور مومو در اطراف خود احساس خطر خواهند کرد.

هنوز هدف این بازی خطرناک مشخص نشده و معلوم نیست چه ماجرا و چه گروهی در پشت پرده آن هستند اما این بازی خطر جدیدی برای کودکان و نوجوانان است و باید فرزندانمان را آگاه کنیم. این بازی فعلا در کشورهایی چون آلمان، آرژانتین، آمریکا، مکزیک و فرانسه پخش شده و احتمال داده شده که منبع توسعه آن در آمریکای جنوبی باشد. البته شایان ذکر است که در پی این ماجرا مسئولان واتساپ اعلام کردند که واتساپ از امنیت کافی برخوردار است و کاربران می توانند حساب کاربری افراد ناشناس را مسدود نمایند و به پیام های حسابی به نام Momo پاسخ ندهند. تحقیقات و بررسی ها در این زمینه همچنان ادامه خواهد داشت و به زودی جزییات بیشتر را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.
دسته بندی: اقتصادی / کلان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید